banner
1404459878.8507

Salon van Brussel: niet te missen bij Volkswagen

3535

Passat berline & Variant

Voor zijn 8e generatie klimt deze fleetwagen bij uitstek andermaal een trapje hoger op de ladder. Om te beginnen wordt hij nog ruimer dan zijn voorganger, waarbij de beenruimte achterin 3,3 cm groter wordt. En de 5 inzittenden baden in een luxueus interieur, bekleed met heel hoogwaardige materialen. Ook de kofferruimte haalt recordwaarden, vooral in het geval van de Variant-versie (van 650 tot 1.780 l). De nieuwe Passat gaat ook volop voor hoogtechnologische uitrusting die de bestuurder bijstaat in zijn taak, zoals het Active Info-display (waarbij de klassieke tellers vervangen zijn door volledig digitale instrumenten in de Highline-versie), het head-updisplay, het multimediasysteem met digitale tablets achterin, het Front Assist plus-systeem met de City Emergency Braking (automatisch remmen wanneer voetgangers worden gedetecteerd), het Emergency Assist-systeem (dat het voertuig automatisch tot stilstand brengt in geval van nood, zoals een beroerte van de bestuurder), de Trailer Assist (die het stuur overneemt bij het manoeuvreren met een aanhangwagen) of de Traffic Jam Assist (waarmee de auto automatisch kan rijden in files).

passat

De nieuwe Passat, die rust op een verlengde versie van het MQB-platform van de Golf, weegt tot 85 kg minder dan zijn voorganger. Onder de motorkap hebt u op termijn de keuze uit 10 hightech motoren die tot 20% minder verbruiken dan vroeger en waarvan het vermogen varieert van 120 tot 280 pk. Het dieselaanbod begint met de 1.6 TDI BlueMotion Technology van 120 pk, die slechts 105 g CO2/km uitstoot. Deze versie, die specifiek voor de fleetmarkt is bedoeld, is 90% aftrekbaar voor bedrijven. De 2.0 TDI is eveneens van de partij en wordt aangeboden met diverse vermogensniveaus: 150 pk (108 g CO2/km), 190 pk of zelfs 240 pk voor de biturboversie. Deze laatste wordt standaard gecombineerd met de 4MOTION-vierwielaandrijving en een gerobotiseerde DSG-versnellingsbak. En ondanks zijn hoge vermogen blijft zijn CO2-uitstoot beperkt tot 139 of 140 g/km respectievelijk voor de berline en de Variant (break).

Passat GTE

De Passat GTE, die verkrijgbaar is als berline én als Variant, combineert een 1.4 TSI-blok van 156 pk met een elektromotor van 115 pk en komt zo uit op een gecumuleerd vermogen van 218 pk. In zuiver elektrische modus haalt deze Passat een topsnelheid van 130 km/h en een rijbereik tot 50 km. De batterij kan op iets meer dan 4 uur tijd opgeladen worden aan een klassiek stopcontact. Deze Passat GTE stoot minder dan 45 g CO2/km uit en is dus 100% aftrekbaar voor bedrijven.

Volkswagen-Passat-GTE-front

Polo

In de lente van 2014 heeft de Polo een nieuwe kaap gerond. Bij deze facelift werden zijn koplampen ‘opgemaakt’ en bovendien worden zijn bestuurder en passagiers voortaan beter verwend. Achter zijn stuur hebt u nu meer vertrouwen dankzij een vermoeidheidsdetector en een adaptieve snelheidsregelaar die permanent de afstand met uw voorligger controleert, maar ook een automatische noodremfunctie die actief is tot 30 km/h, en een anti-multicrashremsysteem dat de omvang van een eventuele botsing beperkt. Als u vooral in de stad rijdt, zult u zeker de nieuwe 1.0-driecilinder op benzine (60 of 75 pk) appreciëren. Hiervan zal binnenkort ook een 1.0 TSI-turboversie (90 of 110 pk) aangeboden worden, waarvan de BlueMotion-variant slechts 94 g CO2/km zal uitstoten (met bijgevolg een aftrekbaarheid van 90%). Voor wie veeleer lange afstanden aflegt, is de nieuwe 1.4 TDI-driecilinder meer geschikt. Hij wordt aangeboden in versies met 75, 90 of 105 pk, die allemaal 90% aftrekbaar zijn voor bedrijven.

2015-volkswagen-polo-5-doors-euro-spec-photo-568445-s-1280x782

Golf GTE

De Golf is de ‘multibrandstofauto’ bij uitstek: hij kan rijden op benzine, diesel, aardgas of elektriciteit, maar is sinds kort ook verkrijgbaar in een plug-inhybrideversie. Deze zogeheten GTE-versie combineert de 150 pk sterke 1.4 TSI op benzine met een elektromotor van 102 pk, gevoed door een lithium-ionbatterij. Als beide motoren samenwerken, bedraagt het gecumuleerde vermogen 204 pk, met een koppel van 350 Nm. Gezien zijn redelijke gewicht (1.524 kg) spurt de Golf GTE in 7,6 seconden van 0 naar 100 km/h en haalt hij een topsnelheid van 217 km/h. Deze ‘hybride GTI’ kan ook zuiver elektrisch rijden, met een topsnelheid van 130 km/h en een maximaal rijbereik van 50 km. De batterij kan in minder dan 4 uur worden opgeladen aan een klassiek stopcontact of zelfs nog een uur sneller aan een laadpaal. Op de normcyclus haalt de Golf GTE een gemengd verbruik van 1,5 l/100 km wat neerkomt op een CO2-uitstoot van 35 g/km. Vandaar dat hij 100% aftrekbaar is voor bedrijven.

VW-Golf-GTE-1200x800-4f778003f1028941 

Golf Alltrack

Bent u verantwoordelijk voor het wagenpark van een modern bedrijf dat de aandacht wil trekken? Dan is de nieuwe Golf Alltrack zeker iets voor u. Deze heel speciale Golf Variant is gehuld in een avontuurlijk kleedje dat tegenwoordig heel trendy is. Uiterlijk onderscheidt de Golf Alltrack zich dus door zijn 2 cm grotere bodemvrijheid, zijn exclusieve 17-duimvelgen, zijn beschermende koetswerkelementen en zijn specifieke interieuraccenten. De Golf Alltrack beschikt ook standaard over de 4MOTION-vierwielaandrijving. U kunt kiezen uit drie motoren: de 1.8 TSI van 180 pk (158 g CO2/km), de 1.6 TDI van 110 pk (124 g/km) en de 2.0 TDI van 150 pk (127 g/km) of 184 pk (134 g/km). Deze laatste versie kan een sleep van meer dan 2 ton trekken. De Golf Alltrack wordt tegen de lente verwacht in de showrooms, maar hij zal ook al te zien zijn op het salon van Brussel.

Volkswagen-Golf-Alltrack-front 

Golf Sportsvan

De Golf is ook verkrijgbaar als Sportsvan, een compact cross-overmodel (4,34 m lang) dat de voordelen van een break verzoent met de troeven van een monovolume. Zijn interieur is ruim en de beenruimte achterin kan aangepast worden dankzij een verschuifbare achterbank, die op die manier ook het koffervolume aanpast. De Sportsvan, die is gebouwd op het MQB-platform van de Golf, zal u aangenaam verrassen met zijn dynamische en geruststellende rijgedrag, dat word ondersteund door talloze rijhulpsystemen, zoals de snelheidsregelaar met geïntegreerde anti-crashradar en het automatische noodremsysteem. De versies 1.6 TDI van 90 en 110 pk zijn 90% aftrekbaar voor bedrijven.

vw-golf-sportsvan-1


Elektriciteit in de lucht

Op de Volkswagen-stand zult u ook de twee elektrische auto’s van het merk vinden: de e-up! en e-Golf, die intussen al enkele maanden op de markt zijn. De e-up! Wordt aangedreven door een elektromotor van 82 pk en 210 Nm. Hij spurt in 12,4 secondenvan 0 naar 100 km/h en haalt een maximaal rijbereik van 160 km. De elektrische krachtbron van de e-Golf is 115 pk en 270 Nm sterk, wat een acceleratie van 0 naar 100 km/h in 10,4 seconden mogelijk maakt. Zijn topsnelheid werd begrensd op 140 km/h en zijn rijbereik bedraagt 190 km. Beide elektrische modellen zijn 120% aftrekbaar voor bedrijven.


 

De overige modellen op de Volkswagen-stand:

  • Beetle Cabrio
  • Scirocco
  • Touran
  • Tiguan
  • Sharan
  • Touareg

 


Article Tags: · · · · · · · ·