banner
Homepage_borne intelligente connectée_double EDI

EDI wil in België 5.600 laadpunten plaatsen in 2021

257

EDI (Electric by D’Ieteren), het dochterbedrijf van de groep dat is gespecialiseerd in laadpunten voor elektrische voertuigen, kent sinds zijn lancering een mooie groei. In die mate dat het een ambitieus maar haalbaar doel voor ogen heeft gesteld: tegen het eind van het jaar wil het 5.600 laadpunten geïnstalleerd hebben.

Nu naast de vele reeds beschikbare hybride modellen ook puur elektrische wagens beginnen op te duiken in de gamma’s van de merken van de Volkswagen-groep neemt de vraag naar oplaadpunten exponentieel toe. Met EDI kiezen de kopers van deze modellen voor gebruiksgemak: een totaaloplossing voor hun wagen en zijn oplaadbeurten bij één enkele leverancier.

EDI levert namelijk alle diensten aan die met de laadpaal te maken hebben: een audit van uw elektrische installatie, leveren en plaatsen van de paal, diensten na verkoop en toegang tot een enorm netwerk van meer dan 170.000 publieke laadpunten in heel Europa. De oplossing kent flink wat succes, want tussen 2019 en 2020 zijn de verkoopcijfers van EDI verviervoudigd, van 435 naar 1.805 laadpalen. Voor 2021 is het doel echter nog veel ambitieuzer: EDI wil tegen het eind van het jaar minstens 5.600 laadpunten geïnstalleerd hebben.

 

Dat doel moet deels worden behaald dankzij verkoop aan bedrijven, want het concept van EDI is in de eerste plaats afgestemd op de fleetmarkt. Zo kunnen gebruikers van een elektrische of plug-inhybride wagen bijvoorbeeld via split-billing (opgesplitste facturen) een geautomatiseerde vergoeding bekomen voor de energie die ze thuis hebben verbruikt om hun voertuig op te laden.

 

Ontdek het aanbod van EDI op hun website.