banner
Thumbnail for 3353

Dimitri Gose, Directeur SEAT Import: “We spelen onze fleettroeven uit”

2115

“Laten we er geen doekjes om winden: in het verleden was onze positionering naar de fleet toe verre van ideaal. SEAT werd ook steevast als een typisch merk voor particulieren bestempeld. Dit effect werd in een recent verleden versterkt door de fiscale stimuli die de overheid voorzag. Vandaag liggen de kaarten anders en leeft een gemeende ambitie om ook de fleet te bewerken.”

Wat staat er concreet op stapel? 
“Voor de fleet was 2012 een overgangsjaar. 2013 wordt dan weer het jaar waarin het verschil zal moeten worden gemaakt. Of we hierin slagen, is afhankelijk van een evenwichtig samenspel van diverse factoren. Om te beginnen is er ons aanbod van modellen. Anders dan vroeger het geval was, is dit op een breed fleetpubliek afgestemd. Zeker de nieuwe Leon verdient een bijzondere aandacht, maar ook met de andere modellen in ons huidige aanbod hebben we nog opportuniteiten, zoals bijvoorbeeld de Altea of de Alhambra. Andere nieuwe modellen zullen in de komende maanden op de markt gebracht worden, en stuk voor stuk hun plaats hebben in de fleetmarkt binnen hun eigen segment. Tegelijkertijd is er ook de wil om ons merk tot een belangrijke fleetspeler uit te bouwen. Het is iets waar alle niveaus hun schouders onder zetten.