banner
Thumbnail for 4787

Didier t’Serstevens: “Audi luistert naar u”

3118

“Voorsprong door techiek” is een waarde die intussen al meer dan een eeuw lang diep zit verankerd in het merk Audi. Het is geen holle slogan, maar wel een plechtige belofte aan de klanten om in het hele gamma over toptechnologie te kunnen beschikken. De nieuwe A1 is er het beste bewijs van, aldus Didier t’Serstevens, Directeur van Audi Import. “De A1 is ‘The next big Audi’. Zonder meer een volwaardige Audi, met alle kwaliteiten van de andere modellen van het merk. Audi’s duidelijke visie op de richting die op lange termijn moet worden gevolgd, verklaart waarschijnlijk voor een deel het succes van het merk. Deze aanpak heeft tot doel om elke klant te laten profiteren van het werk dat vooraf werd geleverd. Perfect in overeenstemming met de betekenis van het Latijnse woord ‘audi’ leggen wij constant ons oor te luisteren, zowel op het vlak van het product als wat de service aangaat.”
De sportiviteit, het raffinement en de exclusiviteit maken eveneens deel uit van Audi’s typische kenmerken.
Didier t’Serstevens: “Inderdaad, en ik zou het respect voor de klant er nog aan toevoegen. Wij noemen dat ‘customer delight’. Dat begrip weerspiegelt goed onze wil om verder te gaan dan louter tevredenheid. Wij willen onze klanten verrassen met onze producten en onze diensten. Bij een dergelijk engagement zijn niet alleen de ingenieurs betrokken, maar ook de dealers en verkopers, en – niet te vergeten – de designers. Ons gamma zal zich dus blijven uitbreiden om nieuwe alternatieven aan te bieden.”
Zijn de fleetklanten anders dan de anderen?
Didier t’Serstevens: “Het zijn onze meest veeleisende klanten, vooral wat de verhouding prijs-kwaliteit van onze auto’s betreft. Een van onze grootste troeven op de fleetmarkt is de restwaarde van de Audi-producten. Die is met name te verklaren door onze langetermijnvisie en onze luisterbereidheid, waardoor wij onophoudelijk vooruitgang kunnen boeken.”
Het feit dat Audi Import deel uitmaakt van het huis D’Ieteren, is dat ook een troef?
Didier t’Serstevens: “Het is in ieder geval een geweldige hulp, met name qua ervaring in de distributie en het beheer van het dealernet. Wij hebben een hechte en bevoorrechte relatie met onze verdelers, die wij allemaal persoonlijk kennen. Dat is zo’n unicum, dat zelfs de fabriek ervan versteld staat. Wij zijn even veeleisend voor onze verdelers als zij voor ons en onze relatie staat helemaal in het teken van wederzijds respect.”
De voorbije jaren is er nogal wat veranderd in het Audi-netwerk. Waarom?
Didier t’Serstevens: “De veranderingen zijn begonnen in 2003, met de herstructurering van de verkooppunten als gevolg van de uitbreiding van het gamma. Wij zochten mensen die volledig toegewijd waren aan het merk en bereid waren om de nodige investeringen te doen om ons doel te bereiken. Twee jaar geleden volgde de herstructurering van de naverkoopdienst. Andermaal was het de bedoeling om de kwaliteit van de service te op te drijven. Er werden nieuwe normen bepaald en de strategie bestaat erin de naverkoop te enten op de verkoop, met een herziening van de servicepunten. In dit verband betekent de term ‘DNV’ voor mij zowel ‘dienst na verkoop’ als ‘dienst naar verkoop’. Immers, als een klant tevreden is, blijft hij en komt hij opnieuw bij ons aankloppen wanneer hij aan een nieuwe auto toe is.”