banner
Thumbnail for 3428

De revelatie van het jaar

1912

Het lanceren van een nieuwe auto is een uitdaging van formaat, zeker als het om een iconisch model als de Golf gaat. Dit model van de zevende generatie werd eerst begin september aan de internationale pers getoond. Daarna volgde zijn publiek debuut tijdens het tweejaarlijkse autosalon van Parijs. En uiteindelijk in november belandt hij bij uw lokale dealer. Wat u zal merken, is dat deze nieuwe Golf de vaste waarden van zijn voorgangers overneemt, maar net zo zeer nieuwe technologieën populariseert. Minstens even belangrijk is dat hij inspeelt op de behoeften van de fleetmarkt.

Vertrouwd en toch vernieuwend
Het eerste wat u wellicht opvalt, is dat de nieuwkomer tal van visuele kenmerken van zijn voorgangers overneemt waardoor hij meteen herkenbaar is, wat trouwens een van zijn belangrijkste troeven is. De Golf-identiteit vindt u terug in de typisch ruim bemeten achterste dakstijlen, de positionering van de koplampen tegenover het koelrooster, de hellingshoek van de achterruit en de plaats en de vorm van de achterlichten. Maar tegelijk ziet u dat deze Golf een dynamischer uistraling met zich meedraagt en dat heeft alles te maken met zijn vernieuwde proporties.
Hij is lager, breder, 5,6 centimeter langer en de voorwielen staan verder naar voor. Met die vertrouwde vormgeving hebt u recht op een tijdloos design. Net als zijn voorgangers  zal de nieuwe Golf maar langzaam verouderen en dat heeft het voordeel dat zijn restwaarde uitzonderlijk hoog blijft, om de eenvoudige reden dat een Golf ook als een tweedehandse wagen geliefd is en blijft.