banner
Thumbnail for 3365

De klantenservice optimaliseren

2889

Welke rol speelt Group Service binnen de firma D’ Ieteren?
Didier t’ Serstevens: “Dit departement staat ten dienste van de merken van de groep voor alles wat aftersales aangaat. Wij spelen een ondersteunende rol voor de merken Volkswagen, Audi, SEAT en ŠKODA. Onze gebouwen zijn gevestigd op de site van Kortenberg, aan de achterkant van de Contact Centers, de testcentra van onze merken. Een symbolische locatie, in de schaduw van onze merken.”

Hoe is Group Service gestructureerd?
Didier t’ Serstevens: “Group Service telt 300 medewerkers en is gespreid over verscheidene afdelingen. Zo is er een sectie die de aanvoer van onderdelen bij de dealers verzekert, een technische divisie die zich onder meer bezighoudt met vorming en die de klantenrelaties verzorgt, en een afdeling die de after – salesproducten beheert, zoals WECARE en de garantie. Group Service dekt dus alle domeinen van de naverkoopdienst: wij helpen de dealers om hun onderdelenmagazijn, hun technische werkzaam – heden en hun serviceaanbod aan de klant optimaal te beheren.”

Kunt u ons meer vertellen over de afdeling ‘onderdelen en accessoires’ ?
Didier t’Serstevens: “Dit departement is georganiseerd rond het centrale magazijn, dat zich eveneens in Kortenberg bevindt. Daar liggen 94.000 verschillende onderdelen en accessoires opgeslagen en die voorraad wordt ieder jaar groter, om de uitbreiding van het voertuiggamma te volgen. Dit is een van de meest performante opslagplaatsen van de Volkswagen-groep in Europa, zoals wordt aangegeven door onze ‘ service-indicatoren’, die de beschikbaarheid van de onderdelen en de snelheid van verzending naar de dealers meet. In de afdeling ‘ onderdelen en accessoires’ werken ook Parts & Accessories Advisors, die de dealers helpen om hun magazijn te beheren en onze nieuwigheden op het vlak van onderdelen en accessoires promoten.”