banner
foto 5 DB

Dagmar Buysse schakelt over op elektrisch met ID.4

467

De Gentse badkamerspecialist Dagmar Buysse schakelt over op elektrische personenwagens voor zijn bedrijfsvloot. Begin juni werd een eerste stap gezet met de ontvangst van drie VW’s ID.4 bij MIG Motors.

Zaakvoerder Dagmar Buysse geeft toe dat de veranderende fiscaliteit die in het voordeel pleit van elektrische voertuigen doorslaggevend was om vanaf nu enkel nog te kiezen voor elektrische personenwagens in zijn bedrijfsvloot. Toch is dat niet de enige reden.  ‘Wij zijn begaan met het milieu en willen daar ook een statement van maken’, zo vertelt zaakvoerder Dagmar Buysse. Bovendien is er ook een praktisch voordeel aan verbonden. ‘Met de ID.4 kunnen wij ongehinderd LEZ’s binnen. Dat is belangrijk om onze klanten te kunnen bereiken.’

 

Badkamerspecialist

Dagmar Buysse is de naam van de oprichter en zaakvoerder van het gelijknamige bedrijf uit Gent: ‘Wij zijn gespecialiseerd in badkamerrenovatie, enkel in bestaande woningen dus. Jaarlijks realiseren wij gemiddeld 400 projecten. Wij hebben vier projectleiders die de rennovaties in samenspraak met de klant uitwerken en leiden. Deze projectleiders rijden veel kilometers maar toch heb ik nu voor drie elektrische auto’s gekozen en dat aantal zal nog toenemen in de komende maanden. Uiteindelijk is de keuze gevallen op de Volkswagen ID.4’

 

Rijbereik

Een belangrijke factor in het kiezen voor de ID.4 is de actieradius. Volgens de WLTP-testnorm kun je met een volle batterij (77 kWh) net iets meer dan 500 kilometer ver. ‘Dat betekent dat je makkelijk 400 kilometer ver kunt zonder bijladen,’ zo besluit Dagmar Buysse.

Maar er speelden nog andere zaken in het voordeel van de Volkswagen ID.4: ‘Het is ook een praktische auto met een ruime koffer die kan vergroot worden door de achterbank neer te klappen. Op die manier kan er ook al eens iets worden vervoerd.’

 

Laden

Dagmar Buysse heeft nog een belangrijke boodschap: ‘Elektrisch rijden komt het best tot zijn recht als je zowel thuis als op het werk kunt laden. Wie kiest voor een elektrisch voertuig moet ook zorgen dat de nodige laadinfrastructuur beschikbaar is. Het is geen elektrische fiets waarbij je zomaar de stekker in het stopcontact steekt. De elektrische installatie van het gebouw moet het aankunnen en een wallbox thuis lijkt me een must. Op die manier kun je veilig en toch behoorlijk opladen. Als je afhankelijk bent van openbare laadpunten, dan wordt het moeilijker. Trouwens die zogenaamde snelladers die je vooral langs de snelweg vindt, beschouw ik als een noodoplossing.’