banner
Audi prologue allroad

Audi in Paleis 11: Elektriciteit in de lucht

2588

Niet te missen:

Audi Q7

Nu ook als plug-inhybride

Voor deze nieuwe generatie heeft de Audi Q7 een flinke vermageringskuur ondergaan: hij verloor 325 kilo. Dit gewichtsverlies is goed voor uw portemonnee dankzij een verbruikswinst tot 28%. Hoewel hij met zijn 5,05 meter een fractie korter is dan zijn voorganger, biedt hij meer ruimte voor maximaal 7 personen (behalve in de e-tronversie). Deze SUV is ook ‘geconnecteerd’, aangezien hij over een internetverbinding beschikt. In de virtuele cockpit zijn de klassieke wijzerplaten vervangen door een multifunctioneel scherm achter het stuur. Het motorgamma omvat een 3.0 TFSI met 333 pk en de 3.0 TDI V6 (met 211, 218 of 272 pk). En daarnaast is er nog een plug-inhybride, die opgeladen kan worden aan een stopcontact. Deze e-tron koppelt de 3.0 TDI aan een elektrische motor om in totaal 373 pk en een koppel van 700 Nm te ontwikkelen.

 

Audi prologue allroad Concept

De spirit van een shooting brake

Met de Audi prologue allroad Concept krijgt u op de Audi-stand ook een voorsmaakje van de stijl van een toekomstige break. Deze shooting brake met een lengte van 5,13 meter getuigt van een bijzonder verzorgde look. En onder de motorkap schuilt een plug-inhybrideaandrijving met een combinatie van de V8 4.0 TFSI-benzinekrachtbron en een elektromotor, die samen een totaalvermogen van 734 pk en 900 Nm koppel ontwikkelen. Dit vermogen wordt via de vier wielen overgebracht op het wegdek en de auto kan 54 km afleggen in elektrische rijmodus. Een conceptcar die stijl en zuinigheid verenigt…

 

Audi A4

Steeds meer…

De Audi A4 blijft maar evolueren. Een gevestigde waarde in het fleetsegment die elke generatie weer wat beter wordt. Onder een verfijnd gerestyled koetswerk pakt de nieuwe versie uit met diverse geavanceerde technieken. Het model werd 120 kg lichter en vertoont een bijzonder verzorgde stroomlijn.

In het interieur zult u zeker de uitzonderlijke afwerkingskwaliteit en de moderne stijl waarderen, zeker wanneer u kiest voor de optionele virtuele cockpit, waarbij de klassieke wijzerplaten vervangen zijn door een multifunctioneel scherm van 12,3 duim. Bovendien kunt u dankzij het multimediasysteem beschikken over een Wi-Fi-hotspot in de auto.

Overtreffende trap  

Met een kofferruimte van 505 tot 1.510 liter overtreft de nieuwe A4 Avant (break) al zijn concurrenten in het premiumsegment. De koffer is ook gemakkelijk in of uit te laden, dankzij zijn elektrische bagagescherm, dat zich automatisch op- of ontvouwt bij het openen of sluiten van de achterklep. Daarvoor hoeft u trouwens alleen maar uw voet te bewegen onder de achterbumper. Nog een handig detail: de achterbank is voortaan in drie aparte delen neerklapbaar (40/20/40).

Voor wie weinig kilometers aflegt, zijn er verschillende benzinemotoren: de 1.4 TFSI met 150 pk en de 2.0 TFSI met 185, 190 of 252 pk. Als u veel op de snelweg rijdt, adviseren wij u de optionele akoestische beglazing in combinatie met een 2.0-dieselmotor (136, 150 of 190 pk) of de 3.0 TDI (218 of 272 pk).

Hij waakt over u!

De nieuwe Audi A4 heeft natuurlijk recht op alle moderne rijhulpsystemen: 30 in totaal! Voorbeelden zijn een automatisch noodremsysteem of een systeem dat het stuur overneemt om in fileverkeer automatisch de voorligger te volgen tot een snelheid van 65 km/h. De autonoom rijdende auto komt steeds dichterbij…

 

 Audi R8

Competitiegeest

De sportliefhebbers kunnen op de Audi-stand terecht voor de volledig nieuwe Audi R8, die rechtstreeks afstamt van de autosport. In afwachting van zijn elektrische versie rijdt deze sportwagen nog altijd op benzine. Anderzijds maakt de nieuwe R8 gebruik van pure toptechnologie. Zijn chassis is namelijk gemaakt van koolstofvezel in combinatie met aluminium. De achterin geplaatste 5.2 FSI V10-motor ontwikkelt naar keuze 540 of 610 pk en gaat door tot bijna 9.000 tr/min. Al dit vermogen wordt via de vier wielen overgebracht op het wegdek, door middel van een nieuwe gestuurde vierwielaandrijving. De nieuwe Audi R8 is een echte showcase van de technische knowhow van het merk met de vier ringen.

Test de Audi A3 e-tron

Op het salon kunt u voor een proefrit beschikken over een Audi A3 e-tron. Deze compacte hybride koppelt een benzinekrachtbron (1.4 TFSI van 150 pk) aan een elektromotor (102 pk), die samen een totaalvermogen van 204 pk ontwikkelen. Deze kleine Audi kan tot 50 km afleggen in zuiver elektrische rijmodus, waarbij snelheidspieken tot 130 km/h mogelijk zijn. Met andere woorden: de ideale auto voor wie vooral (buiten)stedelijke trajecten aflegt. Tot slot merken we nog op dat Audi ook een Audi A3 g-tron (op aardgas) tentoonstelt in Paleis 6.

 

De overige modellen op de stand:

Audi A1 Sportback
Audi S1
Audi A3 Sportback
Audi A3 Berline
Audi A3 Cabriolet
Audi RS3 Sportback
Audi A5 Sportback
Audi A5 Cabriolet
Audi A6 Berline
Audi A6 Allroad quattro
Audi A6 Avant
Audi RS6 Avant performance
Audi A7 Sportback
Audi A8 L
Audi Q3
Audi SQ5 TDI plus
Audi Q7
Audi TT S Coupé
Audi TT Roadster

 


Article Tags: · · · · · ·